Fighting Gourmet Mediocrity

We must defend "Good products", healthy products and the "Art of Well cooking" them. Each people from each countries has its culture, its habits, its tastes, its methods, its specialties, its specific products... We must respect our differences: Learning "from the other" is always very enriching. Globalization brings "Good and Bad", often mediocrity in Gastronomy. This is evident in the Wine World! For example when large global groups are spreading a single false thought to new wine consumers: It is a moral duty to spread the truth and educate consumers.

A 62a, ma carrière est faite comme l'on dit... Né au sein d'une famille de gastronomes, fils d'une cuisinière, j'ai eu le bonheur de côtoyer certains des meilleurs Chefs du monde, les meilleurs producteurs, visiter et séjourner dans des endroits d'exceptions de par le monde. Ce long cumul d'expériences facilite ma motivation première, celle de promouvoir une gastronomie de qualité, du bon sandwich au divin repas signé Michel Guerard. Promouvoir des PME me motive comme jamais... La mondialisation a été le prétexte à l'uniformisation du vin sur nos tables, souvent avec la complicité affichée de grandes "maisons" françaises qui produisent ailleurs, détruisant ainsi l'avenir de nos "petits" producteurs et "petites" appellations dans les gammes de vins à moins de 5.-€, où il existe pourtant tant de bons vins! Les services commerciaux de ces sociétés françaises prétendent que les vins sur-maturés, sans acidité, forts en alcool et sucres sont adaptés aux repas! Ils prétendent que les vignobles de ces chauds pays sans saisons et aux vignes irriguées donnent des vins équilibrés! Il faut combattre ces mensonges commerciaux qui tirent les nouveaux consommateurs asiatiques vers la médiocrité gastronomique... Je m'y emploie à ma petite échelle.

4.06.2017

MENLIFE MAGAZINE - April 2017




From the point of view of Gastronomy  Chefs, Food and Wine is a disaster in Vietnam... French, Italian or Japanese Gastronomy Chefs who visit Vietnam for the first time are shocked! Vietnamese still confuse wines pairing with food with the others wines. It is a cultural problem, but over time, as has been the case in other countries, they will understand that these wines without acidity, strong in alcohol, too aromatic, do not pairing at all with a meal and with their subtle cooking. 
Advertising, marketing services, commercial strategies of large wines French companies, the globalization culinary mediocrity have imposed this poor situation; it is time to denounce it...